Meest gestelde vragen

Hieronder treft u een overzicht aan van de meest gestelde vragen. Klik op de vraag waar u een antwoord op wenst.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Wat is de levertijd?

Hoewel de Knoevelshop geen vervanging is van een bezoek aan de dierenarts snappen we dat jij je bestelling graag zo snel mogelijk in huis wil hebben! Daarom:

Heeft je bestelling echt SPOED? Bestel dan op werkdagen voor 11:59 en je hebt de bestelling nog DE ZELFDE DAG in huis!
Vandaag voor 20:00 uur besteld, morgen in huis!

Bestel je op werkdagen voor 20:00 uur dan zal je bestelling nog de zelfde dag worden verzonden.

LET OP!
Bestel je via brievenbus post (wat goedkoper is) moet je voor 17:00 uur bestellen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Het bestellen in de Knoevelshop is kinderspel! Ook voor jou!

Shop lekker rond in onze digitalewebwinkel en voeg de producten die je wil toe aan je winkelwagen.
Ben je klaar met shoppen klik dan bovenaan op winkelwagen en controleer nog één keer of alles goed in je winkelwagen staat.

Kies hoe je de producten verstuurd wil hebben en klik op doorgaan naar afrekenen.
Maak een account aan als je vaker wil bestellen of vul gewoon je adresgegevens in.
Kies je betaalwijze, en voltooi de betaling.

Na ongeveer 5 werkdagen zullen wij je bestelling versturen.

Kom je er niet uit? Stuur ons dan even een e-mail en we helpen je graag verder!

Ik heb mijn bestelling met SPOED nodig!

Wat vervelend dat je dier zo ziek is dat je een bestelling met SPOED!! nodig hebt.

Hoewel de Knoevelshop geen vervanging is van een bezoek aan de dierenarts snappen we dat jij je bestelling graag zo snel mogelijk in huis wil hebben!

Vandaag voor 11:59 uur uur besteld (en online betaald), VANDAAG nog in huis!

Voor deze dienst betaal je wel een extra toeslag op de verzendkosten. We geven je bestelling dan nee aan een koerier.
Je bestelling zal de zelfde dag tussen 18:00 en 22:30 uur worden bezorgd.

Mocht je na 12:00 uur bestellen of mag het een dagje later in huis zijn bestel dan voor 20:00 uur, je hebt je bestelling dan de volgende dag in huis.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Vandaag besteld is vandaag nog verstuurd!

Afhankelijk van de manier van verzenden die je gekozen hebt kan jij je bestelling nog de zelfde dag in huis hebben of de volgende (werk)dag.

Knoevelshop bezorgd (natuurlijk) je pakketje niet zelf maar dat doen gespecialiseerde verzendbedrijven zoals PostNL en DPD  voor ons. We kunnen je dus niet van te voren precies vertellen hoe laat je pakketje bij jou is.

De pakketten uit de Knoevelshop kunnen dagelijks tussen 08:00 en 23:00 uur bezorgd worden (ja echt zo breed)

Mocht je vragen hebben hierover, stuur gewoon even een mailtje. Veel van onze vervoerders geven namelijk wel een indicatie hoe laat ze er ongeveer zullen zijn.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn binnen Nederland €4,95 voor een brievenbuspakket voor een normaal pakket betaald u €6,95
De verzendkosten buiten Nederland berekend de webshop automatisch deze krijgt u altijd voor het afrekenen te zien.

Waarom betaal ik €3,50 kleine order toeslag beneden de €10,-?

Het verpakken en verzenden van uw bestelling kost tijd en geld. Wij willen elke order met evenveel zorg inpakken echter kan dit helaas niet voor niets. Veel webshops rekenen in de producten een extra toeslag voor deze kosten. Wanneer u dus veel artikelen besteld betaald u dus teveel. De Knoevelshop heeft er voor gekozen om bij bestellingen van onder de €10,- een klein bedrag van €3,50 te vragen voor het verwerken van uw bestelling. U betaald deze toeslag uiteraard niet wanneer u voor iets meer besteld. Soms kan 1 flesje shampoo of een paar doseerspuitjes zorgen dat uw bestelling boven de 10 euro uitkomt.

Wie bezorgd mijn pakketje?

In principe worden alle bestellingen welke door de brievenbus passen in Nederland verzonden met PostNL
Pakketpost en bestelling naar het buitenland gaan met verschillende vervoerders. Meestal is dat gewoon PostNL maar het kan ook een koerier zijn.

Ik wil mijn bestelling graag afhalen

De Knoevelshop heeft een extern magazijn. Wij versturen dus niet zelf onze bestellingen.
Het is daarom ook NIET mogelijk om bestellingen in Zeewolde te komen afhalen. Ook bij onze verzendpartner is het NIET mogelijk om bestellingen zelf af te halen.

Hoe kan ik betalen?

De Knoevelshop heeft veel verschillende manieren om te betalen.

  • iDEAL
  • Bankoverschrijving
  • Bancontact / MisterCash
  • Giropay
  • Sofortbanking
  • Maestro
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal

Bestellingen worden pas in behandeling genomen als de volledige bestelling is voldaan. Sommige betaal opties bieden u koperbescherming.

Is mijn product op voorraad?

In 98% van de gevallen weet de webshop precies of het door jou bestelde product op voorraad is.  Mocht uw bestelling toch niet compleet zijn verzonden krijg je het aankoopbedrag van de niet geleverde gewoon terug gestort op je rekening.

Heb je grote aantallen nodig of een speciaal product? Stuur ons dan gewoon een e-mail en we helpen je verder.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

Zodra uw bestelling is verstuurd ontvangt u van ons direct een e-mail. In 99% van de gevallen worden de pakketten de volgende dag in Nederland door PostNL bezorgd.

Is uw bestelling verstuurd maar heeft u deze enkele dagen later nog steeds niet ontvangen? Stuur ons dan gerust een e-mail wij zullen dan via de Track en Trace code kijken waar uw bestelling is.

Alle bestellingen die in het weekend worden gedaan, zullen op maandag worden verstuurd.

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Je gegevens zijn in de Knoevelshop veilig.
Je contact gegevens worden op een beveiligde server met SSL versleuteling opgeslagen en uitsluitend gebruikt voor het verwerken van je bestelling en zullen door onze verzendpartner worden verwerkt.

Je betaalgegevens worden NIET opgeslagen op onze server de betalingen worden door onze betaalprovider verwerkt.

Lees hier meer over al onze Cookie en Privacy voorwaarden 

Ruilen en Retouren

Van ruilen komt huilen 🙂 Desondanks kan het altijd voorkomen dat je de bestelling wil ruilen of terug wil sturen.

Je mag een bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons terug sturen. Neem hiervoor contact met ons op.
LET OP: Alleen bestellingen welke niet zijn geopend (ongebruikt in nieuw staat) mogen worden terug gestuurd. Heeft u een flesje of verpakking reed geopend of het plakband verwijderd mag de bestelling niet meer worden terug gestuurd.

Na ontvangst van je retourbestelling zullen wij het aankoopbedrag na 30 dagen aan je overmaken.

Wie is de Knoevelshop?

De drijvende kracht achter de Knoevelshop is Paul samen met diverse (internationale)productspecialisten.

Historie Knoevelshop

Knoevelshop.nl heeft een bijzondere geschiedenis als webshop van Desiree van Caviarusthuis Knoevel. Begonnen in 1996 met een klein assortiment dat via e-mail te bestellen was, uitgegroeid tot een echte webwinkel in januari 2007. Van een paar shampoos en kruidentabletjes kwamen steeds meer producten in de shop te staan. Mede dankzij de inkomsten van de webshop bleef het mogelijk de opvangcavia-s te verzorgen en de medische behandelingen te bieden die nodig waren.

In april 2010 moest Desiree helaas wegens gezondheidsredenen stoppen met de webshop. Wij hebben toen besloten de webshop over te nemen en verder te laten groeien. In de afgelopen jaren is het assortiment van de Knoevelshop flink veranderd. De bekende producten zijn gebleven en veel producten zijn vernieuwd en verbeterd. Wat begon als een webshop helemaal voor cavia’s is nu uitgegroeid tot een unieke webshop voor alle cavia’s, konijnen, hamsters, tamme ratten, kleurmuizen en andere knaagdieren.

Ik wil jullie producten gaan verkopen.

(Bijna) alle producten van de Knoevelshop hebben wij zelf laten ontwikkelen en worden speciaal voor ons geproduceerd. Zou jij graag onze producten willen promoten en verkopen dan is dat soms mogelijk.

Neem daarvoor contact met ons op en overtuig ons waarom jij één van de wederverkopers van de Knoevelshop zou moeten worden! 

Ook is er een affiliatie programma beschikbaar.

IK heb een klacht.

Wat ontzettend vervelend dat je een klacht hebt over de Knoevelshop. Dit kan nooit de bedoeling zijn en dit gaan we dan ook zeker weten oplossen!

Stuur ons gewoon een e-mail (info@knoevelshop.nl) en we gaan er alles aan doen om de klacht op te lossen.

Komen we er niet samen uit? Neem dan contact op met één van de keurmerken waarbij de Knoevelshop is aangesloten. Zij hebben een onafhankelijke klachtenbemiddeling.